Digital Markedsføring Mo i Rana
“Fra annonsering til organisk resultat, vi vet hvordan vi skal gå frem for å skaffe deg mer trafikk på nettsiden din.”
I dag bruker mange av oss mye tid på internett og sosiale medier. Med fremveksten av smarttelefoner og andre mobile enheter er vi konstant tilkoblet og har tilgang til internett uansett hvor vi går. En betydelig del av tiden som går til bruk av mobile enheter brukes på medieplattformer som Facebook, Instagram og TikTok. Som et resultat av dette fokuserer bedrifter i økende grad på digital markedsføring for å nå sin målgruppe. Men hva innebærer egentlig dette?
Hva er digital markedsføring?
Målet med digital markedsføring er å hjelpe bedrifter med å nå målgruppen sin, drive trafikk til nettsiden deres og generere flere potensielle kunder gjennom å markedsføre sine produkter eller tjenester på nett. Da flere og flere av oss tilbringer mye tid på internett, er dette en fin måte for bedriften å få kontakt med potensielle kunder. Det er flere strategier som kan benyttes når en bedrift ønsker å komme i gang med digital markedsføring. De mest populære strategiene er: SEO, PPC-annonsering, markedsføring på sosiale medier og e-postmarkedsføring. Hver av disse har sine egne fordeler som kan hjelpe bedrifter med å nå ulike målgrupper. Ved å benytte seg av en eller flere av disse, vil de fleste virksomhetene kunne oppnå gode resultater.
Våre digitale markedsføringstjenester
SEO (Søkemotoroptimalisering)
Prosessen med å optimalisere en nettside og nettsideinnhold på en slik måte at Google kan forstå dem bedre, noe som vil hjelpe deg med å rangere høyere på resultatlisten på Google. Jo høyere en nettside ligger i resultatlisten, jo mer sannsynlig er det at den blir funnet av brukere som søker etter relevant informasjon. Det er mange måter å optimalisere nettstedet ditt på for SEO. For mer informasjon om dette kan du sjekke ut vår SEOtjenesteside.
“Vi hjelper deg med å bli mer synlig for søkemotorene ved å optimalisere nettstedet ditt slik at du dukker opp i resultatlisten når dine potensielle kunder søker på relevant informasjon.”
PPC-annonsering (Pay Per Click):
PPC betyr “betaling per klikk” på norsk og er en av de vanligste metodene i digital markedsføring. Ved implementering av denne må bedriften betale hver gang noen klikker på en av deres annonser. Noen av de vanligste eksemplene på PPC-annonsering er Google Ads og Facebook annonsering. Andre eksempler kan være Bing ads, twitter- og linkedin annonsering. Dette er en effektiv måte for bedrifter å nå sin målgruppe og drive trafikk til nettstedet sitt.
Markedsføring på sosiale medier:
Sosiale medier er en nøkkelkomponent i digital markedsføring, og bedrifter som effektivt utnytter sosiale medier kan enkelt drive trafikk til nettstedet sitt og bygge merkevarebevissthet. Gjennom markedsføring på sosiale medier kan bedrifter kjøre målrettede annonser for å nå en spesifikk målgruppe basert på demografisk, interesse- og atferdsmålretting. Bedrifter kan bygge lojalitet ved å aktivt samhandle med sine følgere gjennom kommentarfelt og tilbakemeldinger, dele innhold som blogger og videoer (innholdsmarkedsføring), kjøre konkurranser og giveaways og samarbeide med influencere som har mange følgere.
E-postmarkedsføring:
Her sender bedrifter gjerne e-poster til folk som kan være interessert i det de tilbyr. Eksempler e-postmarkedsføring kan være nyhetsbrev, invitasjoner til arrangementer, velkommen e-poster, salgsfremmende e-poster, epost om gjenstander i handlekurven osv. Denne type markedsføring kan være en effektiv måte å bygge relasjoner med kunder på, drive trafikk og salg, og øke merkelojalitet. Ved å lage verdifullt innhold og regelmessig engasjere seg med abonnenter, kan bedrifter nå sine markedsføringsmål og utvide virksomheten.
Bedrifter kan velge å bruke én eller flere digitale markedsføringsstrategier avhengig av mål, målgruppe og budsjett. Ved å bruke en kombinasjon av strategier kan bedrifter effektivt nå ut til og engasjere seg med målgruppen sin og nå sine markedsføringsmål.
Selv om det kan ta litt tid å lære og forstå, er digital markedsføring viktig for bedrifter for å nå kundene sine på nettet og utvide merkevaren.
Fra annonsering til organisk resultat, vi vet hvordan vi skal gå frem for å skaffe deg mer trafikk på nettsiden din.
Kjernekomponenter
Teknisk SEO
Vi sikrer at det tekniske er godt optimalisert
→
Strategi
Vi setter opp klare mål og en målrettet SEO-strategi
→
Innhold
Vi skriver målrettet innhold som når ut til målgruppen
→
Rådgivning
Vi gir råd og veiledning om SEO
→
Lenkebygging
Vi bygger relevante linker som øker din synlighet
→
Analyser
Vi bygger opp solid info om din målgruppe
→
Brukersignaler
Vi optimerer brukeradferd og interaksjon med siden
→
Data
Vi samler inn data og dokumenterer resultater
→
Møt Dominique de Kort
SEO-spesialist og digital markedsfører i Mo i Rana
Dominique har jobbet med markedsføring i over 10 år og har sertifiseringer i både Google AdWords og Google Analytics.
Du kan kontakte Dominique de Kort, Head of SEO på mail, telefon eller LinkedIn, hvis du ønsker en dialog om ditt prosjekt og dine mål.
Telefon
Kontaktinfo
Åpningstider
Man - Fre: 10:00 - 20:00
Lør - Søn: Stengt
Sted
Gruvegate 9, 8624
Mo i Rana, Nordland