fbpx

SEO

Fra annonsering til organisk resultat, vi vet hvordan vi skal gå frem for å skaffe deg mer trafikk på nettsiden din.

Google har blitt en stor del av hverdagen vår, og vi kan ikke se bort ifra det faktum at et raskt google søk ofte fører til en interaksjon med en eller annen bedrift på nett, spesielt blant de yngre generasjonene. Det vil derfor være gunstig for en bedrift med en tilstedeværelse på nett å legge større fokus på det å bli synlig på Google. Dette gjøres gjennom det som vi kaller søkemotoroptimalisering, også kalt SEO (Search Engine Optimization). Men hva innebærer dette?

Hva er søkemotoroptimalisering (SEO)?

Kort sagt refererer søkemotoroptimalisering til prosessen med å optimalisere en nettside og nettsideinnhold (som produkter og tjenester) på en slik måte at Google kan forstå dem bedre, noe som vil hjelpe deg å rangere høyere på resultatlisten på Google. Jo høyere en nettside ligger i resultatlisten, jo mer sannsynlig er det at den blir funnet av brukere som søker etter relevant informasjon. Det er mange måter å optimalisere nettstedet ditt på for SEO, men de tre viktigste taktikkene er: søkeord, innhold og lenkebygging. Hver av disse taktikkene bygger videre på den andre. Ved å ta i bruk disse, vil de fleste virksomheter kunne oppnå gode resultater ved å benytte følgende strategi:

SEO (Søkemotoroptimalisering)

1. Søkeord (keyword): Et søkeord er ord og setninger som folk bruker for å søke etter noe på google. For å vite hva dine potensielle kunder søker etter kan man utføre det man kaller en søkeordundersøkelse, eller søkeordforskning, og bruke disse søkeordene på nettstedet ditt for å øke sjangsen for at du dukker opp i resultatlisten når potensielle kunder søker på disse søkeordene.

“Vi hjelper deg med å velge relevante søkeord og knytte dem til dine tjeneste- og produktsider. Deretter integrerer vi dem på en slik måte at de blir mer synlig for søkemotorene.”

2. Nettsideinnhold (content): Det er viktig at nettstedet ditt har nyttig og relevant informasjon som samsvarer med det folk søker etter. Engasjerende innhold av høy kvalitet kan bidra til å drive trafikk til nettstedet ditt og øke dets synlighet i søkeresultatene. Eksempler på innhold kan være artikler, videoer, bilder og annen type informasjon.

“Her er søkeord en viktig faktor. Ved å optimalisere nettstedet ditt, sikrer vi at innholdet er bra nok og at du dukker opp når dine potensielle kunder søker på relevant informasjon i søkemotorene.”

3. Lenkebygging (link building): Lenkebygging vil si å få andre nettsteder til å linke til din nettside. Dette kan bidra til å forbedre rangeringen din da det kan øke nettstedets autoritet og troverdighet i søkemotorenes øyne. Med andre ord, ved å gjøre dette vil nettstedet ditt bli sett på som mer pålitelig og relevant.

“Selv om du har nyttig og relevant innhold, med aktuelle søkeord, betyr ikke det automatisk at andre vil linke til nettstedet ditt. Dette er noe vi kan hjelpe deg med slik at du blir sett på som pålitelig og relevant av Google, samt andre søkemotorer.”

Dette er bare en brøkdel av det som skal til for å få nettstedet ditt fullt optimalisert for google og andre søkemotorer. Det er ikke bare innholdet på nettsiden som er viktig, men også hvor hvorvidt nettstedet fungerer på mobile enheter, nettsidens hastighet, struktur og underliggende kode, samt eventuelle tekniske problemer. 

SEO er med andre ord veldig kompleks og krever mye oppmerksomhet og innsats for å lykkes. Ved å implementere effektive strategier, kan du enkelt øke din synlighet og dermed nå ut til flere potensielle brukere og kunder.

Fra annonsering til organisk resultat, vi vet hvordan vi skal gå frem for å skaffe deg mer trafikk på nettsiden din.

Kjernekomponenter

Teknisk SEO

Vi sikrer at det tekniske er godt optimalisert

Strategi

Vi setter opp klare mål og en målrettet SEO-strategi

i

Innhold

Vi skriver målrettet innhold som når ut til målgruppen

Rådgivning

Vi gir råd og veiledning om SEO

Lenkebygging

Vi bygger relevante linker som øker din synlighet

Analyser

Vi bygger opp solid info om din målgruppe

Brukersignaler

Vi optimerer brukeradferd og interaksjon med siden

Data

Vi samler inn data og dokumenterer resultater

SEO (Søkemotoroptimalisering)

Dominique de Kort

Du kan kontakte Dominique de Kort, Head of SEO på mail, telefon eller LinkedIn, hvis du ønsker en dialog om ditt prosjekt og dine mål.

E-post

dominique@webdesign.nordland.no

Telefon

911 14 698

Åpningstider

Man - Fre: 10:00 - 20:00
Lør - Søn: Stengt

Sted

Gruvegate 9, 8624
Mo i Rana, Nordland